Tiden går fort!

När man är hemma hela dagarna, när man kan sova ut på morgonen när man inte behöver klä på sig från mitt på dagen går timmarna fort, det känns lite trist för när man äntligen kan var ledig så bara försvinner tiden. Klockan är snart 12 och jag sitter i pyjamas, så skönt, fast samtiidgt känns det som man slösar bort vädrefull tid, men vad ska jag göra med tiden då? Hade detta varit en solig dag hade jag solat och myst i trädgården eller med någon komopis i parken, men nej, det har bestämt sig för att bli höst igen, regn och blåst, usch för svensk sommar när den är såhär! Ge mig riktigt svensk sommar, härliga sommarkvällar, solnedgång och mys på stranden.

Åh, jag vill åka på semester. Hade varit så härligt att komma iväg, men ack vad fattig jag är! Några försäkringspengar verkar jag inte se röken av på ett tag till, vad ska jag göra med dem? Ska jag åka på en ny skidresa i vinter? Eller blir det inga skidor för mig nästa år? Det blir så meckigt med skolan, missade så mycket detta året och jag kanske till och med har praktik då? Jag vill ju åka skidor, jag vill jag vill, fick ju lixom inte riktigt göra det i vintras. En dag och sen paang!! rök mitt finger! Som blir bättre och bättre, men undra hu lång tid det tar innan det är helt bra, det är i princip rakt nu, börjningen är fortfarande tuff och gör ont när man ska tvinga det, gör också ont när man gör hastiga rörelser eller råkar slå till det. Fick en fot på handen förra veckan och aj, slog handen i bordet igår och aaaj! Jag är så trött på att ha ont! Jag vill rida, jag saknar Jaq, jag saknar att vara i stallet, jag saknar att tävla, jag saknar att träna, jag saknar helt enkelt hästlivet! Jag har varit en hästmänniska så länge jag kan minnas, hängt i stallet på nästan all min fritid, inte för att jag kanske vill göra det nu, men jag saknar det! jag saknar snuff jaq, men det finns tyvärr inte en chans att jag kan rida honom, speciellt inte honom som är så tung. Jag red ju en liten liten stund på Tintin för några veckor sen, men att ha stängd hand och hålla om tyglen, no way! SUCK! JÄVLA ENGELSKMAN!!

Nä, nu ska jag faktiskt hoppa ut ut pyjamasen, fixa mig och sen ta mig till Maria och Hilma, ska bli skoj att träffa dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0