Gudmor!

Jag bakar bröd! Foccacia med oliver och soltorkade tomater! Ser mumma ut när det står i ugnen iaf, får hoppas att det även smakar gott. Jag vill faktyiskt ocvkså någongång kunna äta gott bröd. Har tänkt mycket på det är med min allergi, folk suckar alltid när jag säger att jag är gluten intollerant, usch vad jobbigt det måste vara! Ja, visst är det jobbigt men det har även fått mig att få bättre struktur på vardagen, jag har lärt mig att planera på ett helt annat sätt, visst absolut ibland förbannar jag mig över att just jag fått gluten intollerans och varför jjust gluten, kunde ja inte bara fått typ pollenallergi eller nått. Samtidigt som jag känner att det inte är så problmematiskt, mår ju faktiskt så mycket bättre nu när jag inte äter gluten, inte så mycket klydd med magen (beror nog även på att jag inte längre äter laktos) och främst för att jag knappt är sjuk längre och det måste jag säga är en fröjd. Mina feberattacker är borta med vinder och även andra bakterie och virus infektioner som jag hade stup i kvarten. Visst hade jag hellre velat vara utan någon allergi, men jag klarar mig. Har lärt mig att planera och börjar även få till bakningen, mina knaelbullar blev såå goda som jag gjorde häromdagen. Får hoppa att brödet blir lita mumsigt ut!

Sen i tisdags har jag varit hos min gudmor Marina, har umgåtts med henne och barnen och pratat en massa, skönt att få ventilerat och få svar från någon som har lite kunskap och som absolut inte dömmer och definitivt förstår. Hon vill vårt bästa, allas bästa även fast hon självklart tänker mycket på min mamma och mig. Vi har m¨ålat fönster och en grind som ska sitta vid trappan sen när bebben kommer. Ska bli så spännande med en liten bebis, jag undrar vad det blir, pojke eller flicka, flicka eller pojke. Jag tror på en pojke till "tyvärr", hade ju varit roligt med en flicka, men känner på mig att det är en liten flicka, oavsett så kommer det bli hur bra som helst och den kommer till världens bästa mamma & pappa och världens bästa storebröder, de är så fina! Tycker så mycket om hela familjen.

Imorgon är det midsommar, hoppas på att solen kan kika fram och att det inte är kallt och vi vill inte ha något regn! Nu ska jaggå modevisning för mamma, kan inte bestämma mig för om jag vill ha kläderna jag köpte till imorgon, jag gillar de men vet inte om de passar lixom! Sen blir det att köra i ilfart till systemet och att köpa gubbar till imorgon :) Mums!

/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0