Ängeln Matilda!!

Idag är det Matildas dag, idag för exakt två år sen dog Allra Världens Bästa Matilda! Det känns fortfarande hårt och brutalt att säga att hon dog, hon är död! Men visst, så är det ju, tyvärr! Livet är verkligen inte rättvist, varför dör barn? Finns det någon anledning till det egentligen? Jag kommer ihåf en disskusion jag hade för ett tag sen, personen som jag pratade med sa att vi är för många i världen....fine, visst så är det! MEN, varför är det barnen som ska dö, sjukvården gör allt de kan för att äldre människor ska fortsätta leva, de opereras hit och dit och behandla för cancer fast än de är över 85 års ålder? Är det rättvis, visst ska väl alla ha en chans att få överleva, men kunde ite de äldre som redan levt sitt liv få leva men inte så stackars barn som lever ett helvete under sin behandling och ändå inte klarar det...visst finns det ju undantag, det finns barn som klarar sig, elelr faktiskt så klarar sig majiroteten sig, men ändå. Sjukt tycker jag det är!
Idag går mina tankar själklart till Matilda, men främst till Ulrika och Anders...som var dag måste leva med plågan över att inte få ha Matilda kvar hos sig!

Tänk på att ditt liv kan förädrar på en bråkdel av en sekund! Lev ditt liv!!

/ Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0