Holy rain!

Jisses vad det regnade igår i Lund, var ju och tittade på Amanda när hon hopptränade, hon var duktiga :) Jag snodde hennes ponny i typ 2 minuter, skulle testa fingret, det fungerade helt okej, gjorde lite ont men inte så farligt, så förhoppningsvis kan jag rida, kanske redan i helgen?! Gud vad jag har saknar det, verkligen alltså! Tror inte folk som inte rider eller har den kontakt med hästar kan förstå att ridnig är verkligen inte bara en sport, det är en livstil, en typ av människor och jag älskar det! Jag har inte ridit på ganska exakt 4 månader och det är riktigt kass måste jag säga!  Igår var jag iaf då på LCR, pratade en massa med Louise och följde med henne på dressyrträning sen efter hoppningen, kul att prata med henne, hon har lixom alltid så kloka svar eller en rolig kommentar att slänga in. Har verkligen saknat henne! Precis när vi skulle lasta räkan så kom regnet och det var verkligen inte det lilla regnet, det forsade, Fredrike skulle springa och hämta Louise andra häst och när hon kom tillbaka var hon lixom helt dränkt, som om hon hade stått i duschen coh då var hon ute i kanske typ max 2 minuter. Sen skulle vi lasta och då blev vi lika blöta allihopa, utom Louise som myglade ;) När vi sen kom dit där Louise tränade hade det inte regnat alls...skumt att det kan vara sån stor skillnad!


I misss this!



Idag gick jag upp 20 minuter senare för att jag tänkte skippa frukosten, klarade ju mig utan att äta frukost hemme igår så tänkte att jag skulle köra på det nu fram över. Så kl 8.45 blir det yoghurt och müsli och en bananas. Har ju som sagt blivit lite tjuck så måste börja äta mindre och träna mer, det där med träningen går ju dock mindre bra för tillfället! Nu har jag jobbat drygt en timme och först nu kommer första lastbilen åt mig, åh, vad detta jobbet är tråkigt!
Tänkte att jag skulle försöka plugga lite innan lunch idag, blir kanske mer gjort då, kanske?! Vi får hoppas på det!
Ikväll ska jag passa Filippa några timmar, Paula ringde igår och inte kan jag väl motstå den lilla skitungen! Har ingen kamera med mig idag men imorgon när jag och Mia ska dit och käka suchi ska jag ta med den så ni får se vår kväll och den lilla underbaringen! Skulle ju egentligen träffat Camilla idag, men det får bli en annan dag, Sigrid skulle ändå iväg till Finland så nu får jag vänta någon vecka om jag vill träffa både Sigrid och Elton, vilket jag vill såklart!
Nä, nu ska jag ta tag i jobbet och sen skolböckerna, jag loovar, iaf att försöka :)

Vad ska ni hitta på idag?

/ Ida

Kommentarer
Postat av: emma

Yes ;D

2009-07-01 @ 09:53:31
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: sara

hej hej min salong ligger i mölndal..vill du beställa något kan du maial mig jag står för frakten=)

2009-07-01 @ 10:21:31
URL: http://flippaut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0