Godmorgon Sverige!

God morgon alla, kan tänka mig att ni knappt vaknat ännu, själv har jag varit uppe i över 3 timmar redan, det är ju sjukt! Borde inte får börja jobba såhär tidigt! Har också kommit på att i mitt framtida yrke, sjuksköterska, har hela livet framför mig med tidiga mornar, då börjar jag ju kl 6.45 och då ska man vara ombytt och klar ingen bra lön kommer jag få heller...varför har jag valt detta yrket, kassa arbetstider, dålig lön och ingen respekt! Jo, jag har valt det för att jag ska hjälpa människor (barn, efter jag blivit barnsjuksköterska) att bli friska eller att mår så bra de kan i sin sjukdom eller tillstånd. jag tror det är mitt såkallade kall i livet! Som jag skrivit många gånger förut så har Matildas bortgång förändrat mitt liv enormt mycket, hon har lärt mig att ta vara på mitt liv för det kan verkligen ändrats när som helst. Någon som man håller kär kan bli skadat eller kanske till och med mördad....har läst mycket om Therese Johansson Rojo, Minnes sida!, som blev mördad av några i hennes kompisgäng, tänk så livet har förändrats för hennes familj, vänner och mördare. Nä, vi lever här och nu och jag vill uppmana er läsare att ta vara på dagen, gör något kul, säg till era vänner och familj att ni älskar dem. Jag tror och hoppas att jag blivit bättre på detta! Så än en gång tackar jag Matilda för att hon var Allra världens bästa Matilda och fick mig att förstå en del av världens mindre bra saker! Saknar dig stumpan!

 
Underbara unge!



Nu till lite lättsammare saker! Kvällen igår var hur mysig som helst, jag körde hem till Paula direkt efter jobb och Filippa sov så jag la mig och solade och sen hoppade vi i poolen, riktigt härligt! Jag älskar att kunna svalka mig när jag solar! Sen vaknade pluttisen och vi myste en stund, jag fick i henne lite mat (som hon inte velat äta på hela dagen tydligen) och sen lekte vi en massa på filten där ute. Mia kom efter ett tag och hade med sig en massa sushi, mumma! Vi satt ute i shorts och T-shirt enda till över 21.00, så himla härligt! Tack för kvällen brudar, riktigt nice! Bilder kommer senare idag eller imorgon när jag har min egen dator!

Nu ska jag läsa runt på lite bloggar och kanske sen plugga lite! Ha en skön soldag där ute så hörs vi snart igen! :)

/ Ida

Kommentarer
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

ja, skulle ju bli dåligt väder, men jag hoppas på mycket sol ändå ja ;D Hoppas du får en bra helg!

kram, http://esth.blogg.se

2009-07-03 @ 09:45:03
URL: http://esth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0