2 juli 1978!

Då föddes min underbara syster Mia, världens bäst till och med!
Så idag fyller hon 25 ;) år och det ska firas med sushi, lite rosé kan jag gissa och massa snack! Min present till henne är inte färdig ännu så den får hon vänta med att få tills på lördag när det är champangefest!
Jag kommer ihåg historien om när Mia föddes, det var mitt i sommaren (no shit!) och släkten var nera på torpet. Det var en tidig morgon och morfar och morfars bror (som är läkare) var ute och sprang. Morfars bror börjar beklaga sig att han är trött, han fick ju gå upp tidigt imorse, morfar undrade varför och fick då förklarat för sig att pappa hade varit och hämtat honom ungefär kl 4 på morgonen, morfar undrar förstås varför, jo mammas vatten hade gått! Morfar:- Men har Evas vatten gått, då ska hon ju föda, vi får vänta och kör iväg till sjukhuset med henne. Lugn sa morfars bror det tar flera timmar till innan det händer något. Det trodde morfar precis så mycket han ville på och vände genast för att titta till mamma. Senare på dagen kom en liten liten flicka ut, som var 5 veckor för tidigt och väldans söt! :)
Den här historien har jag fått höra många gånger, jag själv kommer ihåg henne först när hon var drygt 14-15 år...då var jag inte alls fr omtyckt av henne, en liten skitunge som bara var ivägen och lät för mycket tidgt på morgonen!
Tur att saker och ting förändras, nu träffas vi flera gånger i veckan och det tycker jag är helt perfekt!
Kram på dig älskade syster! <3





Igår var en härlig eftermiddag/kväll, solade och bade eftersom Filippa sov när jag kom och ett bra tag, så jag chillade i trädgården och poolen. Sen var det gos med henne tills Paula kom hem i sällskap av Linda och Malin. Härlig sommarkväll! Idag ska jag som sagt ta med kameran och se om jag kan fånga loppan på kort! Hennes första tand har börjat komma upp, störigt att pappa tandläkare är iväg på gympaläger och inte kan inspektera ;)

Nu har jag börjat använda bloglovin, vilket är en ganska smart uppfinning :) Så sök efter mig där om ni vill följa!

Tänkte ta fram böckerna och ta tag i mitt pluggande nu så hörs vi senare igen!

/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0