Pay and Jump...

Ja, i lördags eftermiddag var det Pay and Jump i Lundåkrabukten.
Jag åkte till stallet coh fixade med Jaq och sådär, han blev för en gångs skull ganska så ren faktiskt efter värsta ryktningen! Carro skulle och med på Gulan och hon var tävlingsklädd, det rokade dock inte jag med, kändes mindre lönt för 70 cm pay and Jump!
När vi var färdiga til att åka och jag baar skulle hämta de sista grejerna i stallet så springer Cattas brors hund fram och skäller på migoch jag försöker chaa iväg honom men nej, då hoppar han upp och hugger mig i benet, AJ! Jävla hund! Så nu har jag värsta blåmärket och bulan på mitt lår.
När vi kom fram så gik vi banan, om för övringt var väldigt lätt, bara en lite krånglig sväng. När vi se lastade ut var ju Jaq helt galen och frustade och stampade och var en buffel som han dock är för ddet mesta när vi åker ut så inget jätteovanligt! Framridningen gick okej dock sto han och dansade på stället några gånger, men han gick okej, sköt iväg lite bockningar hit och dit.
Sen kom ösregnet,. usch, efter 10 min var vi dyngsura, vi hoppade fram så nett så framhoppningen var på gräs och det var halt.
När vi kom in på banan gick vi och snusade på grinden som var livsfarlig och kanske kunde äta upp honom, sånt vet man aldrig! Men när vi sen hoppade gick allting toppen, båda runderna! Han gjorde inget dumt alls, några stora språng men så är han ju än så länge, så jag måste nog säga att han var dagen pingla! Min gullplutt, som inte är en plutt!
Hans första "tävling" som han skötte alldels perfekt! :)

När jag kom hem frös jag som en liten tönt coh kunde vrida ur både jacka och vantar, usch!
Vi var väldigt glada allihopa, han fick sin första lilla fina rosett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0