LCHF

Nu var det ett tag sen jag skrev här igen ;)
I vintras/våras gick jag ner några kilo i vikt och mådde sjukt mycket bättre, mycket av min degmage försvann och det kändes riktigt bra. Jag vet att jag gick ner i vikt för jag åt dåligt, vilket jag också vet inte är bra såklart! Nu i sommar lagom till sommaren (när man som helst vill vara slank och fin) har jag gått upp allt och lite till. Jag har ätit för mycket glass och godis, det är mina bovar! Andra dricker cola och äter chips, jag äter godis! Men nu är det slut! Jag vill inte må dåligt över att jag är tjock (fast jag vet också att jag inte är TJOCK tjock så det behöver ni inte tala om för mig!) Men jag vill må bra när jag tittar i spegeln. Så from idag blir det inget mer godis, glassen som jag har i frysen kommer jag säkert få något psykbryt på!
Jag ska äta massor av god mat, men visst kommer jag sakna mitt godis och kolhydraterna. För idag börjar jag med LCHF, men jag vet att jag inte kommer kunna hålla mig i början och på lördag har vi kick off med gympan och det blir köpmat hela dagen, så där har jag nog inte mycket val mer än att äta det jag blir serverad! Eftersom jag är ganska mycket hemma hos mamma till och från kommer jag inte hålla på dieten fullt ut, men hoppas att det kan räcka ändå. Jag ska ju såklart motionera också!
Jag hittade recept på en hemsida med massor av bra recept som gjorde att det kändes lite lättare att börja, det fanns olika bröd och eftersom jag ändå bara kan äta äckliga bröd i med jag är gluten intolerant kan jag lika bra äta dessa kanske inte så goda men väldigt nyttiga bröd!
Så i eftermiddag blir det till att köra och handla, jag ska äta lunch hos morfar, ägg och sill (gud så perfekt). Ska försöka planera lite maträtter så jag vet att jag verkligen har rätt mat hemma.
Ja, vi får se om jag klarar detta! Målet är att bli piggare och gå ner en del i vikt, eller egentligen skiter jag i vikten, jag vill bränna fettet på magen helt enkelt! Jag tror jag ska mäta mig och se om det händer något, det är ju lätt att bli hemma blind!
Ja, nu kör vi! Följ min resa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0