Orättvis värld...

Vår värld är fasen inte rättvis, enda sedan Matilda gick bort har jag läst måga carncerbarns bloggar och det är så fruktansvärt orättvist hur det tyvärr slutar för väldigt många barn och framför allt familjer. Det är inte meningen att man ska tyna bort i en säng när man är barn, eller finns det någon mening?! På något vis kanske det finns det....Det har ju iaf fått mig att tänka till. Jag tänker ofta på alla jag tycker om och hur jag ska visa detta, jag försöka säga det, visa det med gester och men kärlek, vet dock inte om jag lyckas alltid. Mina små barnvaktbarn, Oscar, Olof och Tuva försöker jag träffa så ofta jag kan och bara vara, gosa, mysa, snacka skit. Jag bara älskar dessa ungar!  Det har fått mig att tänka till, men att det ska krävas något sånt här för detta är ju helt sjukt! Denna veckan har två små cancerbarn flugit till himlen, Tim efter lång, tuff och envis kamp mot dumma prickar och Evelina med ALL vars kropp till slut inte orkade längre, att gå från "må OK" till död på bara några dagar är så fel och sjukt! Jag tänker så på deras familjer och vänner som finns kvar!

Världens är INTE rättvis! Matilda, du tar väl hand om dina nyanlända gäster? Det vet jag att du gör din lilla socialligist ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0