Klarar jag det?!

Har tittat på Grey's anatomy precis, en liten flicka dör i sin pappas famn efter lång tid sjukdom, de pratar om den fina platsen de ska åka till, med blå himmel, kritvit sand och genomskinligt vatten, bara de två, tillsammans. Mina ögon vattnas och jag börjar gråta som ett litet barn. Jag ser mig och Matilda ligga i sängen efter Matildas stora dag, en fin dag. Jag ser henne ligga i sin säng tillsammans med Ulrika, Anders, Isabella eller någon annan av hennes underbara släktingar. Jag ser framför mig hur jobbigt hon har det och jag kan bara föreställa mig hur det är när hon tar sitt sista andetag. Det känns som någon slår mig hårt i magen när jag tänker på det!
Hur ska jag klara av att se detta i mitt vardagliga liv? Barn som tynar bort och försvinner från sina familjer?! Hur ska jag klara av att jobba med detta utan att bryta ihop? Det är ju detta jag vill, jag vill jobba med dessa barnen och få de att känna sig trygga när de mår som värst! Men klarar jag detta utan att själv bryta ihop? Utan att varje gång det kommer in ett riktigt sjukt barn, kommer jag då kunna bortse från hur jobbigt det är för mig för jag förknippar det med Matilda och få ut positiv energi ifrån mig?!

Jag vet inte hur jag ska lyckas med det?!

Kommentarer
Postat av: victoria

Kollade också precis på det. Hemskt att små barn ska behöva dö så tidigt!



Jag vet inte vad du ska jobba med, men jag kan gissa att de är någonting med barn med hjälp av ditt inlägg och jag tror du kommer klara det jätte bra! Du är snäll och bryr dig och är alltid jätte glad. Jag är helt säkert att barnen kommer älska dig Ida!

2009-05-13 @ 22:03:22
URL: http://victoria-j.devote.se
Postat av: Ulrika Färemo (Matildas mamma)

Och även jag kan inte göra annat än att hålla med föregående talare! Kämpa på Ida. Du är som klippt och skuren för detta.

2009-05-14 @ 15:49:21
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: pernilla

det avsnittet var hemskt, men det finns värre avsnitt av grey's, mkt värre. lipar till dom varje gång jag ser dom :'( :P

2009-05-16 @ 18:47:20
URL: http://vvibb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0