Bevisa sin kärlek?!

Då jag inte har speciellt mycket att göra på jobb så blir det ganska mycket läsning på aftonbladet.se, har läst en del om den mördade 15-åringen Therese Johansson Rojo. Hon blev alltså mördad av en kille i drygt samma ålder "och" hans flickvän. Än så länge är det inte bevisat att hon faktiskt medverkade, men hon motverkade definitivt inte. Varför mördade han Therese? Jo, det var för att bevisa sin kärlek för sin flickvän, tydligen har det varit något triangeldrama mellan de tre. Hur sjukt är detta? Mörde en tjej för att bevisar att man älskar sin flickvän. Jag blir allvarligt talat rädd för dagen "yngre" ungdommar och dagen världsuppfattning. Självklart förstår jag att inte alla skulle kunna mörda för kärlek, eller det hoppas jag iaf inte. Jag känner även andra yngre ungdomar som har stora problem med sitt kärleksliv, som blir kära i fel personer, blir utnyttjade och mår väldigt dåligt över sin situation. Är man redo för kärlek vid 15 års ålder? Jag vet inte, men att det ska mördad för att bevisa sin kärlek känns ju väldigt tokigt! Jag vet inte ens själv om ja är redo för kärlek, är jag redo att bli sviken och älskad, för båda känslorna lär ju uppstå i ett förhållande?! Varför kan något i livet inte bara vara enkelt, älska eller älska inte!

/ Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0