Jävla akzo!!

Asså, just nu är jag sjukt sur! Blir så irriterad på att vissa avtal ska gälla för vissa med andra för någon annan när principen ska vara det samma! Jag har jobbat här i 3 sommrar och har alla år haft flex, man kommer lite tidigare på morgonen och går hem lite tidigare på eftermiddagen, för jag sitter här hela dagarna i en jvarm jäkla svinstia, då är det rätt skönt att gå lite tidigare på eftermiddagen...bara typ sådär 5-10 minuter. Ja, så detta året var jag ju helt inställd på att jag också hade flex och har gått tidigare i stort sett varje dag. Nä, så ringer de från lönekontoret idag och säger att jag måste fixa min timrapport för jag gått för tidigt många dagar...så varje minut jag gått förtidigt drar de 7 minuters lön, men lägger inte till något på de 10 minuterna tidigare jag varit här på morgonen. Jävla skitföretag, jag ska verkligen aldrig med jobba här! Kul att jag skulle samla flex till att gå lite tidigare på fredag eftersom jag ska till gbg, ska jag förlora 7 timmar för att jag går 1 timme tidigare, my ass! Då slutar jag så kan någon annan ta detta jobbet, nä, ops det finns visst ingen som kan det jag gör! USCH! Kul att det dock finns andra på företaget som också är feriearbetare (som jag tydligen är eftersom jag pluggar) som får flex, jag frågade varför, ja, han har ett annat avtal...Men ge mig det fucking avtalet då!!! Chefen säger sen, ja har man principer så måste man hålla på dem! Men det är ju just det de inte gör!

Och nu kom det en lastbil full till mig...åh, vill bara riva av någon huvudet! Att en sån sk kan göra en så irriterad är ju galet!
Jag jobbar på designen, men mitt PS är lite mysko så André ska fixa det nya till mig i veckan, så ni får vänta ett tag med heardern!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så var det när jag jobbade där också, jobbade iofs skift 6-14 så jag trodde inte direkt att jag hade flex, men kom man en minut sent drogs det sex min (har visst blivit sämre) men på em var det alltid filterbyte precis vid kl 14 och då kan man inte gå just vid skiftbytet för då stelnar färgen. Så duktig som man är så var man kvar typ 15-20 min varje gång det hände men det fick man ju direkt inget för!!! Dessutom gick chefen kl 16 så em-skiftet slutade jobba då och hade vattenkrig. Kul jobb. Jag stod nästan inte ut mina åtta veckor där. Så jag vet hur det känns!!

2009-07-06 @ 20:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0